Det gör ont

Vaknade tidigt idag också, men var som svårt att ta sig ur sängen....låg och lyssnade på poddar och dristade mig till att lyssna på creepypodden....hur jäkla dum får man vara....stängde av den efter en stund för så mörkrädd som jag är så ska man inte lyssna på sånt.Duschade och åkte till loftet och tog en kaffe....kan göra det när jag vet att det är säkert....det skulle kanske funka andra tider också när jag åker dit själv, men då blir problemet att ta sig därifrån...känns som att jag sitter fast i stolen och jag tar mig inte upp.....helt annat när jag har nån med mig....förstår inte dom som säger att jag är självsäker...dom har ingen aning om hur jag är på riktigt....kanske jag är bra på att sätta upp en mask och attityd som får folk att tro att jag är nåt helt annat än vad jag egentligen är....den mest osäkra människan i världen.....lagade faktiskt mat idag, sjögräsnudlar och korv stroganoff.....tacksam för dom dagar det funkar.....trots att humöret inte är det allra bästa....saknar att åka till mitt paradis, till mina underbara vänner.....där jag kan vara glad och lycklig några veckor.....där jag kan vara den jag är. Kanske jag älskar Frostviken mer än någon annan plats i världen är för att där fann jag en fristad för mig och barnen, där kunde han inte nå oss....där kunde han inte göra oss illa....och nu kan jag inte åka dit i år och det gör så jäkla ont....
Var till kyrkogården och vattnade gravarna, det är inte riktigt min grej....det var ju Anette som skötte det och tyckte att det var fint att gå där....jag känner bara ångest, men måste ändå göra det........
åkte till Björken för det dagliga kvällsdoppet och såg en bil på vägen....dök under vattnet så h*n inte skulle se mig....men vet inte om det funkade.....men jag vill inte att h*n ska se mig utan kläder även om det är i vattnet......
Självkänsla, självförtoende, självbild....ja allt är helt åt helvete och jag vet det.....men h*ns är desto bättre tydligen och det sänker mig ännu mer.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0