försöka hitta energi trots stress

Vaknade halv nio men hade ingen energi alls att kliva ur sängen....så där låg jag kvar...försökte läsa en stund i boken men kunde inte koncentrera mig så det hela slutade med att jag somnade igen och vaknade elva....försöker att få någonting gjort varje dag, även om det inte är så stora projekt...igår var en bättre dag och toan fick en riktig rengöring...var bara det att jag glömt att trille skulle komma och mäta luftfuktigheten så det blev en katastrof...men han gör ett nytt försök på torsdag eftermiddag...skönt med människor som förstår att förmiddagar är inte min tid...var och handlade åt mamma idag och tvättade en maskin åt henne och la fram rena kläder till duschen i morgon....fixade med ett nytt recept och hjälpte henne att fylla i fullmakten till telia då hon ju måste byta leverantör då glocalnet upphör med fast telefoni...hur lätt är det för en blind människa att skriva under nåt....ja inte lätt överhuvudtaget vill jag påstå. Det slutade med att jag höll i hennes hand och skrev tillsammans med henne...ja hur ska man annars bära sig åt.....det enda jag fått gjort här hemma idag är att kasta typ några kartonger i containern som står här utanför....så långt räckte orken. Var in på fk:s sida och provade igen att göra en sjukanmälan...men eftersom min chef fortfarande inte gjort nån sjukanmälan så kunde jag inte göra det....senast på femtonde sjukdagen ska chefen anmäla men jag är inte förvånad att det inte blivit gjort.....hur ska man kunna läka och få fokusera på att må bra igen när det hela tiden dyker upp stressmoment.....tar en timme i taget just nu....tänker och lever en timme i taget...annars tar dom dumma tankarna över.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0