snusfri och bak

Ibland kan man bara existera utan att leva....vaknar, kliver upp ...gör det som förväntas...men inget mer....var ner till mamma idag...det var det som förväntades av mig....minst två dagar i veckan...handla på tisdagar och vara social lördagar eller söndagar....som jag sagt tidigare så självklart vill jag vara hos mamma...hjälpa henne med det hon behöver ha hjälp med, hålla henne sällskap i ensamheten.....men jag hade önskat att det hade varit mer på mina villkor....när jag känner att nu vill jag åka ner till mamma...det var det som var enklare förut...när "söstra mi" inte var ute på den resan hon är på.....när vi var två som kunde hjälpas åt....dom sista orden hon sa till mig: vilken tur att vi är två.......det enda jag vill är att vi ska fortsätta att vara två....satt med mamma och pratade minnen om Anette...då hon och jag åkte skidor på eljuspåret i Ludvika...när jag gjorde en vurpa som hette duga och hon inte kunde stanna och körde rakt in i mig och vi låg där som två strandade sälar....eller den gången då lyset släcktes då vi var på mitten av spåret....och helt plötsligt hörde vi ett brummande och fick för oss att det var en björn....skidorna åkte av och vi pulsade fram i snön över Högberget och tog oss ner till bebyggelsen....men nu när jag tänker tillbaka så hade det nog varit smartare att fortsätta på skidor än att ta sig ner den vägen vi valde....så många underbara minnen och ingen att dela dom med.....det gör så jävla ont ....
Har varit snusfri i sju dagar nu, men oron och suget släpper inte taget....bakade tre vetelängder i kväll bara för att ha något för händer....gjorde två med nutella och en med vaniljkräm bara för att testa hur det blev.....det ser ok ut när jag tittar på dom, men har ingen aning om hur dom smakar....det får andra avgöra....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0