min underbara dotter och mitt lyckopiller

Hade mobilen på väckning halv sju idag då jag skulle till Lindesberg och terapeuten.....hann i tid även om det var svårt med parkering...kände mig lite osäker då jag har svårt att öppna mig för människor....så mycket lättare att göra det när jag skriver....men efter en stund kändes det som att det gick lättare....kanske för att hon var mänsklig och kunde sätta ord på det jag känner men har svårt att förmedla.....jag fick göra ett test där 18 poäng var på gränsen till utmattningsdepression....och jag hade 43......ska tillbaka till henne igen och då tillsammans med min chef....för att se vad som kan förbättras i jobbet....känns sådär, men ingenting som rör mitt privatliv kommer att nämnas och det är bra då jag inte litar på min chef...litar inte på att hon inte vidarebefordar till övrig personal....hon har gjort för många övertramp för att jag ska ha den tilliten till henne.....var helt slut när jag kom hem och somnade en stund på soffan....var till apoteket och hämtade ut mediciner åt mamma och då började en lampa i bilen lysa.....fan vad trött jag är på lampor som lyser i bilen....men när jag kom ut från apoteket så hade den slutat lysa och har inte gjort det sen dess. Kände mig helt slut och ledsen efter att ha fått svart på vitt att det är en utmattningsdepression och jag vill verkligen inte ta några piller som får mig att må bättre till ett pris av att jag inte är den jag är.....då knackar det på dörren och min underbara dotter står där med mitt lilla lyckopiller.....med sig hade dom ett så fint hjärta som Charlie hade gjort och en fylla i bok som Lina hade skrivit i....som: Du gör mig glad när du öppnar upp dig för mig och när jag ser dig med Charlie...du gör mig stolt när du sätter upp mål och ser till att klara det, du gör mig rik när du ger mig dina kramar fyllda av kärlek.....Kloka ord du yttrat: Skit i vad andra säger och det lever jag efter varje dag,en mening som ger mig styrka. Mindre kloka ord som hörts: Massor....du kan vara korkad ibland men det ger mig iaf många hjärtliga skratt. En sak jag vill säga tack för: Tack för att du aldrig fått mig att tveka på att du finns där för mig och älskar mig, att du hjälper mig stå när mina ben inte längre vill bära. Det här borde du vara Extra stolt över: Hur du ensam lyckades uppfostra fem barn och genom mycket pushande och kärlek hjälpt oss alla att lyckas bra i livet....Det bästa med dig är ändå detta: Hur bra du får mig att må, att man alltid kan lita på att du finns där och ställer upp och all kärlek du ger oss alla. Jag älskar dig oändligt mycket....ja det var några av de saker Lina skrivit i boken...det finns så mycket mer men kärleken mellan mig och mina barn är det viktigaste för mig....ska nån man komma in i mitt liv har han mycket att bevisa.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0