Kärlek till varandra

Drömmer så konstiga drömmar igen....ibland om han den finaste och då kan jag vakna och ändå forsätta drömma om han....de mest underliga drömmar....vaknade halv tio idag....det var ett tag sen jag sov så länge.Brukar vakna nån gång mellan sju och åtta numer.....var upp och tog en mugg te och en macka....inte heller det jag brukar göra....gick tillbaka till sängen och läste en stund i boken....den där som ska få mig att förstå andra människor och mig själv. Mellandottern kom hit precis när jag kommit ur duschen....kände paniken när det ringde på dörren och jag stod där utan kläder...men innan jag hunnit få på mig morgonrocken så hade hon öppnat dörren....skyll dig själv att jag har nyckel sa hon...och så är det....en nyduschad morsa i morgonrock är väl inte hela världen......ibland undrar jag hur jag kunnat få så fina döttrar....en lärare, en chef i köket på en skola och en lagledare.....så mina söner som också har bra jobb och klättrat på karriärstegen.....känns som en revanch i livet när skvallerkärringarna på förhand visste att när mina barn växte upp ensamma med sin mamma så skulle allt gå åt helvete....så med facit i hand så kan jag se vissa av barnen till kärringarna som tyckte att dom stod över oss...dom har det inte gått riktigt så bra för...men jag känner ingen glädje över det...önskar att det gått lika bra för alla oavsett hur deras familjeförhållande sett ut...vad är det som säger att att en kärnfamilj ska lyckas bättre än en ensamstående förälder....det handlar om kärlek och att bekräfta barnen....kärleken är nyckeln till det mesta i livet och det har mina barn fått med sig och det visar dom idag.....kärleken mellan oss är den starkaste och vi finns där för varandra alltid oavsett. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0