En fin födelsedag

Hur summerar man en helt underbar dag som samtidigt gör mig så ledsen.....dagen började med ett telefonsamtal från äldsta barnbarnet....plingande i telefonen av meddelanden....sms.....blev alldeles varm i hjärtat av allt. Duschade och fixade det sista innan mina underbara ungar kom med sina respektive och barnbarn....fick ett jättefint armband med berlocker som symboliserade varje barn....en uggla för Anna, en hockeyspelare för Tobbe, livets träd, en ek som symboliserar sammanhållningen i familjen och samtidigt vårat smeknamn på Erik....Ekvald....prinsesskrona,ring och hjärta som är våran prinsesssa Lisa, Lina som alltid är den sena och sega i famijen har beställt men den har inte kommit än....så typiskt mitt lilla hjärta. Men den som jag blev alldeles varm i hjärtat av var den sjätte berlocken som var två änglar som symboliserade Anette och Roger.....så fint....mamma ringde också idag och grattade, fick den där känslan igen, den att det är sista gången....det gör så jävla ont, jag vill gå före henne...känns som att jag aldrig blir redo att vara utan min mamma.....att få höra henne berätta varje födelsedag vilken storm det var och hur plogbilen fick åka framför taxin från östra born i Ställdalen till BB...hur strömmen gick och jag föddes i stearinljusets sken.....en unge som hade bråttom till världen och vars liv blev en storm.....kanske inte förrän nu som jag har förstått att livet inte behöver gå så fort.....tar det lugnt och backar hellre än forcerar fram.....Tar en dag i taget och tar inget för givet...räcker med att ha dom jag älskar nära....nära mitt hjärta och när jag faller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0