Mitt lyckopiller

Handlade åt mamma idag istället eftersom det var slut på både stickor till blodsockerapparaten och nålar att sticka med....men att komma till henne gör mig både arg och ledsen....sen hon hamnade på akuten tack vare inkompetent personal så har hennes socker legat åt helvete för högt. Det ska tas blodsocker före varje måltid, men nu har det tagits två timmar efter flera gånger och ändå står det på signeringslistan hur det ska tas.....men när jag påpekar det för en personal så står hon och skyller ifrån sig och menar att det inte är personalens fel utan sköterskornas....men hur i helvete kan det vara ssk som gör fel när det står skrivet i pärmen hur dom ska göra....en sjuksköterska kom upp och hon var lika trött som jag på hur vården är....när jag frågade en personal tidigare varför inte insulinet höjts med några enheter då det är uppenbart att hon får för lite då sockret ligger på runt 30...och får till svar att vi får vänta tills diabetessköterskan är tillbaka från semester....som hon precis börjat....hur fan tänker man då....känner att nu orkar jag fan inte mer....jag ska slåss för min mamma så hon mår bra, jag ska behöva bråka med migrationsverket för att det finns invandrare som beter sig som idioter och jag ska behöva kämpa för att få en tid för operation och vara rädd varje dag att FK säger att nu får du inte vara sjukskriven längre.....sen att kämpa med ätstörningar som naturligtvis bara blir värre när jag inte får ro i själen....då tar jag till det som jag vet ger lugn för en stund....men idag har jag kämpat och bara ätit enligt lchf....bakat fröknäcke och muggbröd så jag inte ska ta den enkla vägen....lilla lyckopillret ringde på chatten och vi busade en stund med alla symboler man kan göra....den kärlek jag känner för den ungen kan aldrig någon mäta sig med......hon och jag för alltid...min största kärlek...vi ska fortsätta åka raggarrundan på byn där hon pekar ut män hon tycker jag ska titta lite extra på....skratta när dom inte är nån jag skulle titta två gånger på....spela hög musik och sjunga högt och falskt och bara vara så tacksamma att vi har varandra och njuta av varje minut tillsammans....du och jag min älskade unge....bara du och jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0