En fantastisk kokerska

Det var en helt underbar vecka i Löa trots att jag fick häva mig ur sängen före halv sex varje morgon för att köra Lina till jobbet....trasslade in mig i kläderna och med håret spretande åt alla håll hade jag nog kunnat skrämma slag på vem som helst....men i tid till jobbet kom hon och jag hem för att duscha och ta en powernap. 
Erik hörde av sig och frågade om jag ville hänga med dom på sjön i båten på onsdagen och såklart gjorde jag det....så härligt att känna vinden i ansiktet och bara få vara.....annars har Lina och jag bara hängt i trädgården, njutit av sol, lugn och tystnad....Fredag eftermiddag kom Lisa,Rickard och John hem från Rättvik...Lisa som är förste kokerska på Storåskolan fixade maten till oss...black and white...finns ingen som är så duktig med att laga mat som hon...var hon nu fått det ifrån...kanske från min pappas sida där tre av mina fastrar var kokerskor och superduktiga på att laga mat...kan inte se det från att hon fått det från mig iaf....även om jag kan när jag bjuder till....som jag så sällan gör......idag har jag ätit en barnmatsburk med spagetti och köttfärssås.....så är det när jag är själv.....då kommer ångesten över att jag ätit en massa...eller jag vet ju att det inte är mängder men i mitt huvud är det jättemycket....och självskadedjävulen som sitter där på min axel talar om för mig vilken jävla looser jag är som inte gick in på toa och spydde upp det igen.....därför återgår jag till barnmaten för då kan han inte säga att det är för mycket.....
Nu har alla jag saknat kommit hem igen och den klumpen i magen är borta....nu är det bara idioterna som bor här som ger ångest....i kväll satt jag ute ett par timmar med mina fina grannar från Kosovo under tiden idioterna gapade och skrek så det hördes över halva byn....vi trodde nästan att dom skulle komma genom balkongen ner till oss....äckliga jävla araber....så kom den blå bilen och hämtade mannen....nya nattliga äventyr....måste vara lönande då han kommer hit från Örebro....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0