Moster Alva Vs Mamma

En orolig natt igen...sov och vaknade med jämna mellanrum....kanske för att det blir svårare och svårare att vända sig....känner hur förlamningen sprider sig fortare och fortare och benen inte följer med när jag ska vända mig....det är ju det som gör att jag ramlar för minsta sak...att en liten mattkant kan vara förödande....svagheten i benen som är det största problemet och som bara en operation kan ändra på.....ser fram emot tisdagen och besöket på ortopeden, samtidigt som det skrämmer mig till vansinne.....är så jävla rädd för att bli sövd då dom två operationer jag gjort, blindtarmen och gallsten visade att jag är allergisk mot narkos och inte kunde andas när jag skulle vakna....den paniken var fruktansvärd, då jag kunde andas ut men inte in.....och lättnaden när jag fick syrgas och kände hur det blev lättare och lättare att andas....men kan man göra den här operationen med ryggmärgsbedövning? många frågor som jag säkert kan få svar på på tisdag, men som ändå skapar ångest....
Var hos mamma idag....mitt vanliga lördagsnöje....jag åkte samtidigt som personalen gick därifrån och mamma gick in på toa för att göra sig klar för natten, något hon fixar själv. En timme senare ringer moster Alva och är orolig då mamma inte svarar i telefonen....dom ringer varandra varje lördag....jag provar också att ringa men får inget svar....då åker jag ner till henne och med hjärtat i halsgropen går jag in i lägenheten och hittar henne sittande i sängen....när jag frågar varför hon inte svarar i telefonen så säger hon: Jag har talat om för Alva att om jag inte svarar i telefonen så ringer jag upp vid åttatiden då personalen kan hjälpa mig med det...men säger jag du  gör ju alla oroliga när du inte svarar....Alva ska titta på tv och jag ska anpassa mig efter det och det tänker jag inte göra så nu är det jag som bestämmer vilken tid jag ska ringa...och eftersom vi sagt att vi ska ringa varannan gång så är det min tur nu och jag vill också betala telefonsamtalen......ja vad säger man....en så envis mamma som jag har det är det nog inte många som har.....och så bestämd....vi ungar har allt fått lära oss vem som bestämmer och nu när jag är själv kvar så får jag ta det och fortsätta lyda....det finns inget annat.
Försöker stänga av alla andra känslor.....såklart jag kan fixa det...jag kunde ju sluta snusa och varit snusfri i två månader....då kan allt annat vara hur enkelt som helst.....vem tror jag att jag lurar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0