Att göra rätt beslut

Drömt flera nätter om han nu...så konstiga men ändå fina drömmar....vaknade av mobilens väckning när klockan var åtta och gick upp och gjorde mig klar för att åka ner till vc. Fick träffa den femte läkaren nu och inte var han den bästa på svenska....blodtrycket förstod både han och jag och det var ännu bättre nu...men måste bli bättre iaf...ökad medicindos och en ny kontroll om en och en halv vecka....men sen var det inte mycket mer vi förstod av varandra. 
Ringde regionhälsan också då jag inte hade en aning om vilken dag vi skulle träffas igen där....och fick prata med en helt underbar människa som utan att jag sa nåt förstod att jag inte kunde ta in nåt av förra besöket och att det inte var konstigt att jag inte kom ihåg nåt....chefen blev ålagd att hon och jag skulle ha ett möte i April innan vi skulle ha mötet med läkaren på regionhälsan....vilket hon bara helt har skitit i....jag är inte förvånad...hade inte förväntat mig nåt annat...ska bara bli intressant att höra hennes patetiska ursäkter.
 Fick göra ett tufft beslut idag då jag måste ge ett besked till Frostviken....med tårarna strömmande så skrev jag mitt livs svåraste mail.....att inte få träffa alla underbara vänner där och goa vårdtagare gör att jag går sönder....inser mer och mer att det är där jag hör hemma....det som började som en flykt och som bara fortsatte som den bästa tiden i mitt liv.....med vänskap och kärlek.....bara jag får operationen gjord så ska jag ta ytterligare ett beslut....måste bara veta att jag gör rätt....att det är det beslut som gör att jag blir lycklig....att jag mår bra.....så svårt då lyckan och kärleken är på olika ställen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0