Kallt som attan

Inte direkt lugna nätter på jobbet längre...men det brukar bli så på hösten av nån anledning. Kanske det blir mer oro i människor när höstmörkret kommer. Inga allvarligare saker iaf och det är skönt. Bara ett larm vi lämna utan att ha kunnat hjälpa vårdtagaren...kändes som en omöjlig situation och det är så frustrerande. Lämnade över till ssk på morgonrapporten och hoppas att personen fick den hjälp den verkligen behövde. Vaknade tjugo över två idag och kände mig utsövd...inte vanligt men så skönt när det väl händer då hinner jag lite mer än bara duscha, fixa mat och åka igen. Kallt som attan har jag i lägenheten, inte ett element som funkar...alltid ska det vara nåt man måste krångla med. En lång varm dusch tinade iaf upp mina iskalla händer för en stund. Två nätter kvar nu...nu är jag inne i sån där period igen då jobbet bara är en transportsträcka till nästa ledighet...det går över för det har det gjort förut. Får jag bara lite mer ordning på livet så löser det sig. Inte så bara det heller då man ska försöka stänga av känslor som bara finns där...men jag provar om och om igen. Inget blodtrycksfall idag iaf och det är jag tacksam för...det är för jäkla obehagligt och jag har mina misstankar vad det beror på men då måste jag ta tag i det där som jag skjutit på så länge...inte lätt att släppa nåt som man egentligen inte vill, men som förmodligen måste göras. Kanske jag kan ta ett beslut när jag är ledig och inte känner mig stressad. Ska försöka göra den här natten till en bra natt...med positivt tänk kan man uppnå mer är man tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0