Ett steg framåt och två bakåt

vaknade halv fem i morse...det är inte ok för fy tusan vad trött jag har varit hela dagen. Somnade en liten stund på soffan...inte bara en gång utan två så nu blir det väl svårt att somna i kväll istället. Var ner till mamma med mjölk och fil som hon tjatat om och då berättade hon att det hade varit en man som gått in i lägenheten bredvid henne idag. När personalen kom så stod han i hallen...det var inte en svensk man...en med spetsiga skor och guldkedjor runt halsen. Hans förklaring var att han gått fel, men det var en dålig ursäkt för namnen står ju på dörren. Personalen jagade ut han så nu får vi hoppas att han inte kommer tillbaka. såklart var mamma rädd och upprörd, hon ser ju inte om nån smyger sig in, men personalen låser ju alltid dörren så jag tror inte att nån kommer in där. Jag har inte fått så mycket gjort idag heller....dammat och förvällt trattkantareller och fryst in...så dammsugningen och golvtorkningen är kvar till i morgon...måste ju koka kålsoppa också...i morgon kväll kommer Tobbe och Linda och barnen så då blir det full fart här, jag som är van att vara själv och göra som jag vill...men det är roligt när dom kommer också. Känns som jag tar ett steg framåt och två steg bakåt hela tiden....vet inte riktigt hur jag ska få till att må bra igen...jag försöker verkligen vara positiv, men så far jag i golvet med en smäll igen för ingenting egentligen. Övertänker och funderar hela tiden, så rädd att göra fel.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0