Det där med sömn...

Det där med att sova går inge bra just nu...snodde runt i sängen till fyratiden och sov fem timmar sen var jag tvungen att vakna igen. Skulle med mamma till tandläkaren och kolla upp tanden som bråkar med henne. Trött så jag var spyfärdig när jag kom ner till henne och så började hon surra om nån jäkla katt som kommer till henne på natten....hon blev nästan förbannad på mig när jag sa att det inte fanns nån katt i lägenheten och hon hade fått en personal att leta efter den....jag sa till henne att då är det väl en katt från andra sidan som besöker dig, men jag skulle mer tro att hon drömt...men envis som hon är så får jag väl låtsas att det är en katt där då. Nackdelen med att hon är blind är att man inte kan gå runt med henne och visa att det inte finns nån katt i lägenheten. Får väl hoppas att det inte är fler katter där i morgon när jag ska åka ner och tvätta fönster och byta gardiner åt henne.
Blir så glad och varm i själen att så många bryr sig och förstår hur obehagligt det är med männen i huset...som både skriver och ringer och erbjuder sig att hjälpa till om det behövs. Det känns iaf lite tryggare med såna vänner. I morgon natt ska jag skjutsa hem Lisa till Löa efter att hon varit på vinkväll med några vänner....funderar på vad jag kan ha med mig när jag ska gå in här hemma igen...en kniv låter lite för farligt och ett basebollträ hinner dom ta ifrån mig innan jag ens fått upp det...men jag kanske kan låna sprayen jag köpte åt Lina...det både svider i ögonen och rödfärgar....eller kanske nåt så enkelt som en burk vitpeppar...om nu det hjälper...
Ska försöka hålla mig vaken till elva iaf och sen hjälpa John Blund på traven med ett par propavan...känner att jag måste få sova ordentligt en natt innan jag tippar över....sömnbristen gör allt värre och jag övertänker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0