Helgen har gått så fort

Helgen har bara flugit iväg....vaknade redan vid åttatiden och efter frukosten så drog vi ut på marknaden....var där ett par timmar och sen hem för att äta kålsoppa. Alla ungar med respektive och barnbarn var här i omgångar och jag kände mer för att vila en stund när alla drog ut igen...Sen var det dags för den årliga traditionen när jag och Tobbe kollar hockey och dricker öl/cider....tyvärr så gjorde Leksand en lika dålig match som sist då dom släpper in alldeles för många mål...inte för att målvakten är dålig utan mer för att backarna är för fega , eller inte är helt bekväma med målvakten och litar på han. Efter matchen drog vi ut på byn och Akropolis...kände inte alls för att gå in på det stället så jag hamnade på muren med en av mina bästa vänner sen många år...vi har väl inte alltid varit bara vänner men så unga som vi var då så övergick det i en vänskap och jag har även bott hemma hos han och hans föräldrar och hans syster som var min bästa kompis då. Så mycket vi hade att prata om och så många härliga minnen...det är så sällan vi träffas numer. Så många poliser som stod utanför på rad...dom blev bara fler och fler och var till slut 14 stycken....ett tjafs mellan två killar resulterade i att alla poliser rusade som galningar mot bråket och drog ner killarna i backen....kändes som att det var ganska mycket övervåld och inte alls nödvändigt att agera som dom gjorde....men sen gick dom tillbaka till sina positioner efter att piketbussen farit med killarna. Hittade rätt på Tobbe efter ett och vi gick hemåt efter att ha köpt langos hos Niclas....första gången jag vågade prova det...jag är en riktig fegis när det gäller att prova saker....men det var supergott. Kom i säng vid halv tre och hade lite svårt att somna....vaknade sju och var som en öken i munnen...bara att släpa sig upp och dricka lite...somnade om efter en stund och vaknade av att solen sken rakt i ansiktet...inte det mest optimala uppvaknandet...alla var lika sega så klockan var halv ett innan vi fått i oss frukost och Tobbe, Linda och barnen drog iväg ut....jag väntade en halvtimme till och gick sen en snabb sväng över byn och hem igen....fick besök av en gammal vän som bor i Nykroppa nu. Så härlig tjej och som vi skrattade...hon kan verkligen bjuda på sig själv och timmarna bara flög iväg....ska inte dröja innan jag gör ett besök hos henne, hon har ju en bra man också....Leksing såklart. Nu har mitt lilla lyckopiller kommit och ska sova hos mommo....den ungen gör mig glad och lycklig bara genom att finnas till...älskade unge. Som jag har saknat någon i helgen...någon jag brukar träffa sådär i natten just den helgen....men jag vet ju varför och är glad för det...det visar på moral och just den egenskap som jag tycker är en av de viktigaste hos någon......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0