En känslosam dag

En känslosam dag på alla plan...var på dop idag, min lillasyster Elins lilla pojke döptes.  Jag var i kyrkan redan halv ett då jag hade fått uppdraget att bära korset när vi gick in och ut ur kyrkan...kännns som en stor ära och jag är så glad att Elin och Peter ville ge mig det förtroendet. Ett helt underbart dop med så mycket folk och så Martin Almgren som sjöng två helt underbara låtar...kände hur jag rös i hela kroppen. Bara prästen som var lite konstig eller var lite för nära...som Anna sa...prästen raggade på mamma och så var det lite...men jag tar det med humor och för vad det är....tur för han att jag inte bryr mig ett skit om metoo ;) När vi kom hem så var vi in på ica...det är en upplevelse det med när man har med sig både Charlie och Lovi...men underbara är dom iaf. När jag kom till kassan så stod han bara där..han som får mitt hjärta att slå dubbla slag...han var på väg ut så jag trodde att det var lugnt men när jag stod med Challan och Lovi vid hissen så bara var han där igen...kände hur hjärtat bultade och benen blev som spagetti....hur larvig kan man bli...känner mig som en jäkla fjortis ...men jag hoppas att han inte märkte nånting...en jäkla känslomässig berg och dalbana...blev bara så full i skratt när Charlie frågade var sotarna var när han hade gått och vi åkte ner med hissen...inte helt lätt för ett barn att förstå vuxnas språk. Men sen kom alla känslorna på en och samma gång här i kväll och tårarna vill inte sluta.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0