drevet mot männen

Vet inte varför jag fick för mig att sova med fönstret öppet i natt...ytterligare ett av de dummaste beslut jag har fattat...vaknade före åtta i morse och var som en isbit. Såklart att jag skulle vakna extra tidigt när jag ska jobba i natt...var upp och petade i mig lite frukost och kollade fb...men frös så innihelsike så jag kröp ner under täcket igen...trodde aldrig att jag skulle tina upp, men somnade en stund till och var så pass upptinad att jag kunde hoppa in i duschen och där fick jag tillbaka värmen...Lisa, Rickard och Prins John kom hit och visade nya bilen. Känns bra att dom har en bil som är lite större och säkrare...John gick som vanligt raka vägen till frysen och skulle ha glass...det gäller att inte glömma köpa så det finns. 
Ser diskussionerna på fb och i media om mäns sexangrepp på kvinnor...nu känns det som att jag tar mig lite vatten över huvudet...men det börjar kännas lite väl mycket....en våldtäkt är aldrig någonsin ok...inte heller att ta någon på brösten eller tafsa på låren eller underlivet...det är helt klart...men en klapp på rumpan eller en kram kan väl inte vara hela världen....eller tänker jag fel där....nu känns det som att alla män är sexdårar som kränker de kvinnor de kan....men så är det ju inte...men jag förstår alla män som nu kanske inte ens vågar ge nån en kram av ren vänskaplighet av rädsla för att bli anmälda...allt blir så överdrivet jämt.
Nu ska jag göra mig klar för en sista jobbhelg den här perioden...dom kommer tätt men sen är jag ledig tre helger. 
Nu hoppas jag bara att det här drevet mot ALLA män slutar och att fokus istället riktas mot de fina männen...för jag vet att dom också finns....jag har mött en....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0