drar täcket över huvudet

Så blev det en sån här dag igen...en dag då jag bara vill dra täcket över huvudet och sova. Kanske har mitt mående med regnet som vräker ner att göra...mörkt inne som det vore kväll fast det är mitt i dagen. Somnade en stund på soffan också för säkerhets skull så nu får jag sitta uppe halva natten är jag rädd för.Sparkade mig själv i baken så jag kom in i duschen iaf och var ju tvungen att åka till ica....nästan slut på grädden och det kan jag inte leva utan i både te och kaffe. Ska tvinga mig själv ur sängen i tid i morgon så jag hinner träna innan jag måste åka ner till mamma och tvätta fönster i sovrummet, sen är det bara köket kvar men det får vänta till nya gardinerna kommer. Antar att dom blir för långa också så jag måste fålla upp dom...kan tyckas lite märkligt att hon vill ha nya gardiner men jag förstår henne...det behöver man inte se...det är känslan. Ska åka upp till kyrkogården också och sätta dit lyktorna så det är klart till allhelgona...men känner mig inte helt ok med det när jag vet att han är hemma och kan dyka upp där..kanske det får vänta till måndag. Fick en klump i magen och kände tårarna bränna innanför ögonlocken igår när mannen som jag träffade på gymet började prata om den där tjejen som jobbade på ica och som dog helt hastigt...han bor granne med Anettes svärmor...han kunde ju inte veta att det var min syster...det är fortfarande jobbigt att prata om det som hände....sorgen går nog aldrig över, men förhoppningsvis blir den mer hanterbar med tiden. Ska ta och stryka den där attans tvätthögen som bara växer...sen är det städning som gäller i morgon...kan ju inte få hit gäster och det ser ut som en rövarkula...eller det gör det väl inte, men dammsuga och torka golven är det nog dags för. Såklart ringde bitchen och tjafsade om lördagen. Vi ska bara anpassa oss efter henne och hon vill inte göra något för att underlätta...men den här gången så stod jag på mig...jag backar inte för hennne längre nu får det vara nog. Hon hade ringt kollegan också som fick ont i magen av det. Hon får göra som hon vill jag bryr mig inte längre. Hoppas det kan bli en bra kväll iaf. Är bara lite orolig för när jag ska hem...bodyguarden jobbar ju som vanligt när jag ska ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0