ta tillvara varje dag....

Lurade soffeländet igår...men inte tusan kunde jag somna före två...är väl en yrkesskada och nåt jag får leva med...men det finns ju värre saker än att inte foga in sig i leden och kliva upp tidigt på morgonen och lägga sig tidigt på kvällen...kanske en omedveten revolt från barn och tonåren då vi hade en mamma som skickade oss i säng kl nio och då skulle det vara släckt och tyst...för att hon var kvällstrött och morgonpigg...huvva vad man låg och snodde i sängen redan då. Sov till tio så det var bara att hoppa in i duschen och göra sig iordnig för att åka till Linde och besikta bilen....så fort har aldrig en besiktning gått...det var gjort på mindre än tio minuter och inget fanns att klaga på...så skönt att inte behöva bekymra sig om bilen på ett år nu då. Åkte direkt till Storå och medarbetarsamtal...ja vad ska man säga....jag trivs med mitt jobb och har väl inget att säga om det mer än att det är jobbigt på ett ställe....det har ju blivit offentlig handlig nu och skrivits i tidningen om det....kanske kan arbetsmiljöverket göra nåt åt situationen...annars vet jag inte hur det ska gå.....en bra dag som gjorde att mitt mående bara blir bättre och bättre....nu hoppas jag att det får fortsätta så och att jag slipper fler sparkar i ryggen...nu kravlar jag mig sakta upp ur det djupa hålet och hoppas att jag hinner nå över kanten...ingen som sårar eller får mig att ramla ner igen....mattänket....ett ägg och en mugg te till frukost....stekt ägg och bacon till middag....det är det bästa jag kan åstadkomma just nu och ser det som ett steg framåt även där....i morgon börjar jobbhelgen och det känns lite ledsamt för vt som ramlade ner för källartrappan överlevde inte ....känns tomt...nu har två gått bort så vem blir den tredje....önskar att alla tar till vara varje dag...livet är så oförutsägbart och man vet aldrig när det är för sent....för sent att tala om för dom man älskar vad dom betyder...jag försöker göra det så ofta jag kan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0