sol värme och en liten prins <3

En riktigt fin dag med sol och värme....satt ute i solen en stund innan jag fick besök av lillasyster Elin med sambo Peter och deras lilla Elliot som är sju veckor. Åh så söt och go han är den lilla prinsen och jag är så glad för Elins skull, som hon har kämpat med den graviditeten och hur illa det höll på att sluta...precis som det gjorde med hennes lilla Beatriceför 10år sen....åkte ut till malmtorget efter att dom åkt hem då det var våryra där, men när jag parkerade så ringde telefonen och när jag såg vem det var så kände jag bara att nej jag svarar inte....det är kanske elakt men jag orkar inte höra mer nu...gick en snabb sväng över malmtorget men kände bara ångest och panik så jag åkte hem igen. Erik och Jenny kom och lämnade Lovi och strax efter kom Lisa och Lina med Charlie...dom ska ju på löafesten i kväll och mina små prinsessor ska sova här. Vi gick till lekparken i byn och där träffade jag K som var dagmamma åt Anna och Tobbe och hennes dotter C och lilla barnbarnet J. C bor ju i Stockholm numer så det var så roligt att träffa henne.Lovi ville ha pannkakor så då gick vi hem och fixade det....eftersom jag lovat dom glass så var det bara att gå till ica och handla...mötte den finaste jag vet....hjärtat gjorde ett par extra slag, men det är ju så det brukar göra....hem och stoppade in två små lortgrisar i duschen där dom stod i säkert 30 minuter och lekte och busade...lite lördagsgodis och tv tittande så var det dags för saga och sova...tog inte många minuter innan dom sov och det blev tyst och lugnt. I morgon måste vi upp i tid och göra oss klara för att åka ner till mommo Sigrid och förbereda för kalaset....blir nog trång med alla men så härligt att ha alla samlade på hennes stora dag...känns bara lite jobbigt att veta det jag vet...men jag får låtsas som ingenting och låta allt han sagt försvinna ur mitt medvetande....sudda bort det ur minnet och ta ett steg framåt...ingen ska få ta det ifrån mig. Kommer att sakna Anette i morgon...hon skulle ju ha varit vid min sida och hjälp mig i allt förberedande, men nu har jag ju iaf mina fina flickor som hjälper mig...vad gjorde jag utan dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0