Vilken natt

Vilken jävla natt...det drog igång på en gång med tre larm på raken...bara att prioritera...läggningar går före blöjbyten så då startade vi med det...en snäll och nöjd vårdtagare.sen iväg till nästa som bor en bra bit därifrån..där var det inte lika muntert...dessutom begärde han att vi skulle utföra nåt som vi inte har befogenheter att göra och allrahelst inte på natten. så for vi vidare nån mil till nästa...då ringer den vårdtagare vi nyss varit hos och vill ha sina kläder bytta. Eftersom det inte var nån prio 1 så fortsatte vi dit vi var på väg och åkte tillbaka till vårdtagaren på tillbakavägen...men då jäklar var vi inte värda vatten...när vi frågade om vi skulle byta kläder nu då så skrek han dra åt helvete och var skogstokig...så då var det bara att vända om och forsätta till nummer tre som ville ha blöjan bytt...den som han hade fått bytt ett par timmar tidigare...samma sak där...möttes av en vrålande vårdtagare som tyckte att det dröjt alldeles för länge...att försöka förklara att vi är bara två på natten som har hela norra delen av Lindesbergs kommun...från Löa, Riddarhyttan,Kloten, Noragränsen och Storå, Guldsmedshyttan, Stråssa, Ramsberg och så alla små byar runt omkring...det går inte in. Då får ni väl förfan se till att anställa fler personal vrålade han...jo precis som att vi kan påverka det...ta det med politikerna istället för att förstöra vår arbetsglädje....så då var den natten förstörd. Oroliga vårdtagare i natt överhuvudtaget så det var skönt att rapportera över och åka hem och försöka skaka av sig nattens obehag.
Sov till 2 istället för 1 som jag hade mobilen på...jag förstår inte hur jag bär mig åt att stänga av den utan att jag vet det..Ledig i helgen och det känns skönt efter en sån här natt. Får lite nattgäster så nu har jag bäddat rent i min säng åt dom och så får jag sova i gästrummet. Spel och öldrickning skulle det visst vara...öldrickning får vara för mig...jag nöjer mig med Loka :)
Måeendet är ganska ok iaf...kesoplättar fick det bli idag också, hade inte tid för nåt mer avancerat.
Saknar som vanligt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0