sövande soffor

Konstigt att alla soffor har en sövande effekt på mig...samma procedur igår igen...somnade på soffan...vaknade och släpade mig uppför trappan till sängen och somnade om på en gång. skillnaden var att jag sov till halv elva....och ändå var trött....men jag låter kroppen bestämma hur mycket sömn den vill ha...kan förstå att det behövs efter 60 timmar jobb förra veckan...inget jag ska hålla på med om det inte är alldeles nödvändigt. 
Solen lös med sin frånvaro idag också men jag är glad ändå....jag har ju lugnet här och det är det viktigaste.
Skrev till han som har tagit mitt hjärta igår...jag måste ju förstå att inte alla karlar är dumma i huvudet....han är det inte...han är den enda man jag känner mig trygg med och därför har han också fått utstå en hel del....en hel del som jag har dåligt samvete för...jag har bestämt mig för att aldrig utsätta han för det igen...bara kärlek...det är det enda han förtjänar.....
Var till mamma idag och hämtade ut insulin och opnol till henne...när jag stod på trappan då jag kommit tillbaka till Löa så ringde telefonen...först tänkte jag inte svara men så kändes det också fel...jag kan ju alltid bara lägga på om det spårar ur....höll en korrekt och kanske lite avmätt ton....det verkar funka, för han vill ju inget särskilt när han ringer nu....men jag avskyr när han han kallar mig gumman....sånt säjer man inte till vem som helst och det ska vara en nära relation för det....i alla fall i min värld....nåja så länge som han inte kommer med sina kärleksförklaringar och är full så kan jag prata med han....han bestämmer själv om vi ska kunna vara vänner.
I morgon kommer dom hem från Kroatien. Dom har haft en underbar vecka där med sol och värme...och jag har haft en underbar vecka här även om det regnat de flesta dagarna...men lugnet och tystnaden har varit underbart och jag har kunnat slappna av som jag inte gjort på länge...min dröm är en liten stuga i skogen där jag får vara precis så asocial som jag vill....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0