intensiv natt

Vilka underbara nätter det är att jobba nu när det äntligen har kommit lite värme. Natten hade bara kunnat vara lite lugnare....det var ganska bra arbetstempo fram till kvart i fem, då fick vi ett larm om en vårdtagare som ramlat. Långt ut skogen med många små vägar så självklart körde vi fel första gången och kom ut på riksvägen igen...det var bara att börja om från början och till slut kom vi fram till rätt hus. Det var lite värre än vi först fått besked från larmcentralen....en rejäl smäll i nedre delen av ryggen gjorde att vi inte kunde resa upp henne.Var bara att efter kontakt med ssk ringa ambulans och göra det så bekvämt som möjligt för vårdtagaren. Kollegan satt sig med ryggen mot henne som ett stöd för då kändes det bättre under tiden jag skrev pappren och armbandet. Efter en kvart ringer 112 upp och berättar att det hänt en trafikolycka i närområdet så ambulansen fick åka på den så det var bara att vänta tills det blev en ambulans ledig. Efter nästan två timmar kom äntligen ambulansen och efter smärtlindring kunde vi hjälpas åt att lyfta över henne på båren...en timmes övertid blev det efter att vi hängt in alla nycklar och dokumenterat...men när jag kom hem och läste på NA att det var rattfylleri och att dom två kunnat kliva ur bilen själva så kände jag hur förbannad och ledsen jag blev....där fick hon ligga i svåra smärtor i över två timmar för att några jävla idioter sätter sig i bilen och kör med alkohol i kroppen...dom skulle fan ha fått varit kvar där i skogen och väntat istället.Jag sov iaf länge idag...vaknade av att telefonen väckte mig fem....så nu är det bara att göra sig redo för natt nummer två och hoppas att den blir lugnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0