att sova tungt

Somnade sent igår och sov alldeles för länge idag...Erik hade ringt 3 gånger och varit hit och ringt och knackat utan att jag hörde nåt....hur djupt sover man då. Visserligen har jag två låsta dörrar till sovrummet men normalt borde man väl vakna ändå....hade de mest konstiga drömmar också...drömde att Levinsgården i Gäddede var helt ombyggt och både personal och vårdtagare var utbytta...jag kände inte en människa och alla rutiner var borta så jag kände mig som den mest korkade undersköterskan i världen som inte kunde nånting.....var en stor lättnad när jag vaknade och det bara var en dröm...eller en mardröm kan man säga.
I morgon måste jag åka ner till mamma, måste få henne att förstå att hon klarar sig utan mig i några veckor....ska ordna med handlingen så att den där mannen med packmopeden som handlar åt treskillingen kan handla åt henne också....jag orkar verkligen inte ha allt ansvar för henne själv, det var en sak när vi var två som delade på uppgifterna men att ha allt själv är för mycket...jag kan ta den medicinska biten, ekonomin, renbäddning, tvättning, strykning,ta fram rena kläder till duschen,tvätta fönster, byta gardiner, låna talböcker men sen är det nog....nu måste jag delegera ut en del saker till mina tjejer men dom kommer att fixa det...jag vet det men så ska mamma övertygas. Nu måste jag få en tid för mig själv, bara vara och inte ha en massa måsten....visserligen jobbar jag när jag är i Frostviken, men det är med glädje jag gör det sen har jag inga andra måsten....det är där jag tankar energi för hela året, där med mina underbara vänner och ett jobb som jag älskar. Här har jag bara en massa måsten och mår dåligt av att inte kunna stänga av när jag vill....har försökt så många gånger men det funkar inte....avståndet gör förhoppningsvis att det går lättare....eller jag kanske inbillar mig att det går lättare för det har ju inte gjort det hittills....kanske under tiden jag varit där men sen kommer allt tillbaka när jag kommer hem.
Fick jag tre önskningar i livet så skulle jag önska: 1 att min syster kommer tillbaka 2 lycka i livet till mina barn, barnbarn och han som har mitt hjärta 3 att allt som gör ont bara försvinner......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0