ångest och tankar

En lugn natt med bästa kollegan....när jag kom hem så gjorde jag som jag brukar....satt mig vid datorn och varvade ner...men när jag satt mig kände jag hur benen på stolen vek sig och jag föll handlöst bakåt....andra gången det händer, men jag får skylla mig själv för jag har ju sett hur benen blev rangligare och rangligare...drog rumpan i golvet så där lär jag ju bli blå, annars gick det bra. Hade klockan på väckning ett men som vanligt hade jag slagit av den och vaknade tjugo över två....blev en jäkla fart på med kläder och borsta tänder och sen iväg till mamma som väntade mig före tre. Handling stod på schemat idag och efter en fika med henne så for jag upp till ica...men hade glömt en viktig detalj....att lägga pengar i plånboken så det blev att parkera varorna och åka ner till mamma igen....kom hem igen till en obäddad säng och kläder högt och lågt, men orkar fan inte göra nånting idag. Försökte peta i mig lite mat iaf....en kycklingfile och beasås var vad som jag fick ner...får vara glad för det iaf.....känner mig så uppe i varv och har svårt att varva ner....så många tankar som bara snurrar hela tiden....hur ska jag ordna så mamma har det bra under tiden jag är i Frostviken.....tusen saker som måste fixas....ångesten över att det ska hända mamma nånting under tiden jag är där....det kommer tillbaka hela tiden att pappa gick bort när jag var i Frostviken....försöker intala mig själv att det händer inte två gånger....men det går sådär. Känner hur kroppen kraschar och jag står bredvid och ser på....måste få ett slut på det här, men hur. Ena stunden ledsen och andra stunden glad...försöker tänka positivt och vara glad för att jag får träffa mina underbara vänner i Frostviken...härliga Sussie som redan bokat in en kväll på campingen....hon tycker att eftersom jag inte börjar förrän 8 dagen efter så går det fint...men känner jag henne rätt så får jag gå direkt till jobb efter den natten :) hon är en av mina allra bästa vänner.....Jeanine som är en omtänksam och fin vän, Gertrud som är lika fin som sin systerdotter Ellinor, Christin som alltid är glad och väldigt söt. Felicia som är en busig härlig tjej, Amanda som äntligen fått den lycka hon förtjänar, Maud-Britt en snäll go tjej, Halldis en av mina allra bästa vänner och Lillemor hennes dotter som är bara så härlig....ja det finns många fler och jag känner mig som rikast i världen med dom allra bästa vänner man kan ha....dom bor bara alltför långt bort och så få veckor vi får träffas....jag har så många fler vänner där som jag varit 15 år än här som jag bott nästan hela mitt liv....finns väl en anledning till det också....men mitt hjärta eller den del av mitt hjärta som finns kvar efter att det blev stulet av han som alltid finns i mina tankar det finns i Frostviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0