Tysta larm och onda ryggar

Jag vet inte varför men nu ramlar folk hela tiden...vi hade en dusch vid sextiden på morgonen då en vårdtagare skulle in och opereras och när vi var där så kom ett tyst larm...det är ett larm med prio ett då man inte vet vad som hänt. Eftersom kollegan stod i duschen så hade jag inget annat val än att åka själv, som tur var så var det inte långt bort.När jag kom dit så låg vårdtagaren på golvet och kunde inte komma upp. Jag gjorde ett försök att få upp henne men insåg snart att eftersom hon inte hjälpte till alls så var det bara att ringa kollegan och kolla så hon var klar och åka och hämta henne. Det var tungt nog när vi var två och såklart kände jag av det i ryggen idag. Var ner till Rolf och han säger att jag är så jäkla spänd i vänster sida av ryggen....vad är det som gör att det har blivit så...men jag känner ju själv hur jag spänner mig hela tiden och kan inte slappna av....skakis i händerna också...precis sådär som jag var med C.Hur kan allt bli så fel utan att det finns nån egentlig anledning....jag skulle helst av allt bara vilja åka till han och ge han en stor kram och tala om hur mycket han betyder för mig....varför gör jag inte det.....måste hela tiden hålla mig igång så jag inte fastnar i tankarna....ingen mår bra av att ligga i fosterställning i soffan och gråta...så jag bytte resten av gardinerna, strök en stor tvätt, bytte i sängen, plockade ur diskmaskinen, la på rena dukar och bytte handukar....så nu ska jag ta hand om mig själv en liten stund....duscha, raka benen, smörja in mig med nåt som luktar riktigt gott...sätta på pyjamas och hälla upp ett glas rött och bara vara...tv kan jag ju inte titta på sen den där trådlösa skiten gick sönder och Erik ska dra en kabel istället...men när det gäller den ungen så kan jag få vänta...men det gör inget....det finns annat att göra än att titta på tv.
Nu ska jag iaf torka tårarna och försöka vända det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0