jobb glädje och sorg

Natten startade med en rivstart...två larm på samma gång...en som hade ramlat och en stomi som hade släppt...då gäller det att prioritera...såklart vi prioriterade den som låg på golvet...en gång till under natten fick vi resa upp samma person från golvet...en envis man som vägrar använda sin rullator....
Annars var natten lugn..tom han som säger att nattpersonalen bara vill ligga med han...eller hur....det är ju därför vi kommer ;)
Hade lite svårt att koppla av och somna när jag kom hem...men det beror nog på allt som snurrar i skallen...många tankar och funderingar...han har nog rätt...jag funderar för mycket...men vad gör man åt det då?
Kanske att jag en dag kan fråga om jag sagt eller gjort nåt som jag inte borde...men det får vänta..förkylningen är mycket bättre så nästa vecka ska jag starta med träningen igen...jag tror att jag kommer att må bättre av det också. 
En natt till nu då och sen är jag ledig två nätter och så kommer jobbhelgen...30 timmar fredag natt till måndag morgon...men sen är jag ledig 9 dagar...så skönt för då ska jag ta tag i kaoset här hemma...sen fyller lilla lyckopillret 5 år...måste ordna med blommor till Veronicas begravning också...ja det är glädje och sorg i en salig blandning...inte undra på att man blir helt virrig och funderar för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0