bättre måeende

En ganska lugn natt...bara ett stomibyte som larmade. Jag satt vid datorn på kontoret och kollegan satt i vilrummrumet och löste korsord då jag hörde hur nån gick omkring och plockade med pappaer...jag trodde det var kollegan som var ut i köket och gjorde nånting, men så tyckte jag att det kom från det andra rummet bredvid mig...så jag gick ut och kollade med kollegan och hon hade också hört det men trodde att det var jag. Lite läskigt var det för i det rummet som jag hörde ljuden ifrån där har det hänt att det har larmat på nattpersonalens telefon fast larmet är borttaget och ingen finns där....det har ju varit ålderdomshem en gång i tiden och efter det oasen...ett korttidsboende...så det är nog många själar som är med oss på nätterna.
Sov länge idag och det känns skönt...måeendet blir lite bättre när jag sover ordentligt...har iaf fått i mig ett par finn crisp och en mugg te....ska försöka med lite blodpudding och bacon lite senare...bra för blodvärdet och jag tycker faktiskt det är gott också så hoppas på att det inte tar stopp...ska ta med mig några babyostar i natt, det brukar också funka.
Den där klumpen i magen inför helgen har också försvunnit...och ja jag vet varför....känner mig gladare och positivare idag och dom dagarna tar jag tillvara....förhoppningsvis blir dom fler och fler...att dom sprider sig som ringar på vattnet....bara jag kan låta bli att fundera så mycket...och det försöker jag verkligen...
Tänka fina tankar på alla dom jag älskar och all den kärlek som jag får från så många...och på han som gjort så mycket med att peppa och stärka mig...mycket mer än han kan ana...att jag kommit så långt som jag har gjort även om det blir bakslag ibland....han är den finaste.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0