Satans jäkla värk

 Somnade trots att jag hade förutsatt mig att inte göra det på soffan...vaknade när klockan var två och fick släpa mig runt och släcka överallt och in på toa och borsta tänderna...sen var jag klarvaken. Tog ett par timmar innan jag somnade igen och sen var jag vaken typ en gång i timmen...gick upp vid nio och duschade och tog en kopp kaffe innan jag for till Ludvika. Satans jävla ben och rygg som gör att jag efter bara en liten stund måste sätta mig ner innan det går att fortsätta...känner att det är ingen återvändo....men är så jäkla rädd för operationen...ska det bli som tidigare med andningen då vill jag inte....det känns som en ödets ironi att det är höger ben som jävlas nu...det knä som jag inte hade nåt problem med tidigare när det var aktuellt med operation....hade jag vetat att det skulle bli såna skador efter att ha ägnat så mycket tid åt idrotten så kanske jag skulle ha tänkt en vända till....friidrott, handboll, terränglöpning, badminton....ja hur mycket som helst och jag tillbringade nog all min lediga tid i hallen under flera år....hästar och ridning var ju mitt andra stora intresse och det kanske inte heller var så bra....kanske jag skulle ägnat mig tidigare åt det som alla andra gjorde...killar och fester...var så sen med allt sånt...kanske var lite av en tönt, vad vet jag.  Jag var iaf ut nån gång ibland och träffade min första stora kärlek som femtonåring...sen var det vi från och till i femton år...trots att jag flyttade och träffade dom två äldsta barnens pappa ...det var vi sen iaf...men höll inte hela vägen och nu är han borta sen några år....men min allra första och största kärlek är han. De andra barnens pappa var en stor passion, en himlastormande förälskelse, men inte den rätta kärleken....därför vet jag nu att det som är en förälskelse som övergår i kärlek är verklig kärlek...den som inte går över hur man försöker att stänga av...det som jag känner nu och som kommer att förbli den sista kärleken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0