magsjuka

Lilla skruttan fick magsjuka i natt...spydde ner sängen och golvet och toaletten....inte kul med magsjuka men ännu värre när dom små får det och inte förstår varför man måste låta magen vila...hoppas bara att jag slipper den här gången, men är det inte samma magsjukebakterie, vilket det troligtvis inte är så är risken stor. Jag hatar att spy...har så jäkla svårt för det. Jag ska ju jobba i natt också och det är inte kul om jag blir sjuk under natten...och så risken för att smitta nån vårdtagare, men eftersom jag inte känner nåt nu så finns det ingen anledning att vara hemma och dessutom att få tag på nån vikarie nu är nog ganska omöjligt. Då skulle nån ordinarie bli inbeordrad och det vill jag undvika. Tre nätter kvar att göra innan jul...men det känns som jag behövde vara ledig hela veckan för att hinna med allt. Blev ju lite att börja om från början med tvätt och renbäddning, men det är inte hela världen, det går ju fort. 
Känns bättre med den där klumpen i magen när jag är ute på fb nu iaf....kanske jag kommer över rädslan jag känner snart...ska prova nån dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0