Julen är över

Så var den här julen över....var till Erik, Jenny och Lovi på lördagen, massor med god mat och trevligt....Tobias, Linda och barnen kom och efter julklappsöppning så spelade vi bingolotto då det var uppesittarkväll...det är nog bland det tråkigaste man kan göra men när man sitter med dom man älskar så gör det ingenting...kom hem vid tolvtiden och stupade i säng och somnade på en gång. Julafton var jag upp till gravarna och tände ljus...han som skrivit så mycket på fb om hur ledsen han är och hur svårt allt är...han hade inte ens satt dit en lykta eller tänt ett ljus...men eftersom det var så lätt att glömma och hitta en ny kärlek så är det väl inte så intressant att få medlidande längre...jag är bara glad att han är borta ur våra liv och graven sköter vi om utan han. Huset är sålt så Jeppe slipper att ha med han att göra också....sen åkte jag, Lina och Charlie ner till mamma där Anna,Magnus och Älva väntade på oss. Magnus hämtade Tovali och vi fikade och åt smörgåstårta innan det var dags för Kalle Anka och lite julklappar för mamma och barnen. Fortsatte sen till Lina, Lucas och Charlie med Lisa, Rickard och John som hade varit i Ställdalen under dagen. Massor med god mat igen och en massa julklappar. Spelade tomtens julspel som även barn kan vara med på...en mysig och lugn julafton och lika trött var jag när jag kom vid tolvtiden så det blev rakt ner i sängen. Var och lämnade en julklapp till M som jag visste satt ensam...jag tycker inte om när nån är ensam på julen...hon blev så glad och det kändes bättre i magen....julen är inte den roligaste för alla det vet jag och därför är jag glad och tacksam för den fina familj jag har....det är alldeles för mycket hystreri runt julen...det räcker med att få vara tillsammans och umgås...behövs inget överflöd av allt....det viktigaste har vi redan....kärlek och gemenskap...att ta tillvara tiden med dom man älskar för det kan ändras fortare än man anar. Nu ska jag åka till Storå och göra en jobbnatt av två...finnas där och ge den omtanke och omvårdnad jag kan till dom som behöver det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0