Halknätter och födelsedagar

Vilken jäkla natt det var...så halt har det aldrig varit under alla mina år i nattpatrullen....körde i 40 hela natten och ändå så var det så att det nästan gick rakt i kurvorna. Gårdarna var som skridskobanor och vi fick hålla oss i bildörren när vi klev ur...tog oss inte ens fram till alla vårdtagare, men ringde dom och kollade att det var ok.  Sov fem timmar idag och hoppade i kläderna och for till ica och handlade åt mamma...hade såklart glömt notan hos henne men löste det med att ringa när personalen var där så hon kunde läsa upp vad som stod på den. Tog fram kläder och det hon behöver ha med sig inför besöket på ögonmottagningen på usö i morgon, kokade ett par ägg till henne och fixade med lite annat innan jag drog vidare till Lindesberg och Jenny som fyller 28 år idag. Lisa, Rickard, John Lina och Charlie kom också dit efter att ha varit i Vingåker och så var Siv och Rune och Victoria också där...Jennys föräldrar och syster. Igår var det ett år sen Jennys syster hittades död i en lägenhet i Örebro....förstår precis vad dom känner....Lina och Charlie åkte med mig hem och vi körde Charlie till Petri eftersom det är pappavecka...lilla älskade unge det gör så ont att höra hur du inte vill vara där och hur ledsen du blir när du säger att du vill vara hos mamma hela tiden...varför ska barn behöva vara med om sånt...varför kan dom inte få bo hela tiden där dom vill och få känna sig trygga och glada. Jag förstår ju att båda föräldrana vill ha sitt barn, men lyssna på barnen...låt dom träffa båda sina föräldrar men tvinga dom inte till nåt dom inte vill. Var jag ung idag så skulle jag inte sätta några barn till världen....inte för att jag ångrar mina fina barn, dom skulle jag inte kunna leva utan men det var nåt helt annat då....ingen jävla varannan vecka.  Det gör så jäkla ont att se hur två av mina barnbarn mår dåligt av att tvingas till nåt dom inte vill...den tredje tycker att det är helt ok och det kanske beror på att hennes föräldrar umgås med sina nya och att dom har en så bra relation...ja vad vet jag...är iaf glad att ingen av mina barn har tvingats till nåt dom inte vill. I morgon ska jag Erik, Jenny och Lovi åka till Vingåker och gratta Alicia...redan sju år...vart tar tiden vägen....så nu ska jag se till att komma i säng i tid för all ork och kraft är totalslut....har inte känt mig så trött och dränerad på energi på länge....det enda jag vill är att bara få vara....men dit är det långt som det ser ut nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0