Smärta

Somnade inte förrän vid niotiden i morse och vaknade när klockan var 11 av hemtelefonen som jag glömt dra ur...svarade inte utan somnade om och sov till klockan var två...hade ställt telefonen på väckning ett, men som vanligt stängt av den utan att jag kommer ihåg det...tog tre timmar innan jag fick ork att klä på mig och åka till ica...måste ha grädde till kaffet...men vände i dörren...klarade inte att gå in där idag...rädd för att nån skulle säga nåt när gråten är så nära...åkte till Lådan istället. Fick för mig att åka till kyrkogården...varför vet jag inte, men gick aldrig ur bilen...såg bara den öppna graven...känns som att jag nu bara vill göra mig själv illa med sådana handlingar....skulle vilja ta nåt vasst och skära mig med så smärtan inuti försvinner.....vet inte hur jag ska klara den här natten...är så rädd att inte vakna i tid...har bett M ringa halv sju och kolla så att jag är vaken. Sömntabletterna gör mig så dåsig så jag litar inte på mig själv....tittar på dikten jag ska läsa och ber till högre makter att jag fixar det....jag skulle bli så besviken på mig själv om jag inte gör det....kan man någonsin bli glad igen?
Fick ett meddelande på chatten av en vän till Anette och mig som inte kan komma i morgon då hon sitter hos sin döeende bror...så hemskt...vet precis vad hon känner och jag hoppas att hon kan vara stark.....
Såg han som stulit mitt hjärta idag...högg som en kniv i magen....försöker koncentrera mig på hockeyn på tv:n men det går sådär...för många tankar och tårar som är i vägen...känns som jag går sönder mer och mer och i kväll känns ensamheten som en mörk skugga som kväver mig...önskar att jag vaknar upp och allt bara är en mardröm...är det bubblan som håller på att brista? Den där bubblan som skyddat mig från verkligheten....är så rädd för vad som händer när den går sönder....rädd för det jag tänker....
Just nu står det 2-1 till Brynäs och jag hoppas att Anette styr upp en seger i kväll...en seger för henne och den finaste.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0