rädsla

Somnade som en klubbad säl igår...hade naiv som jag är mobilen på väckning 8...men som vanligt vaknar jag en timme senare....for upp som skjuten ur en kanon för att hinna ringa biståndshandläggaren innan telefontiden var slut...sån tur att det är Carina som är handläggare på mammas område...hon hade redan tänkt på att det blir för mycket för mig med det vi varit två om...så nästa fredag blir det möte hemma hos mamma med Carina och personal från hemtjänsten...försökte skriva den där jäkla skaderapporten från Trygg Hansa sen jag backade på biljäveln också...det slutade med tårar för jag vet fan inte hur jag ska skriva...jäkla skit...
en riktig jäkla skitdag överhuvudtaget...kom inte i kläder förrän klockan var halv fyra...en liten motgång så är jag sänkt....hade det inte varit för mitt lilla lyckopiller som behövde skjuts till dansen i Storå så hade inga kläder kommit på alls idag...fick lite motivation att göra nån mat idag efter att jag kommit hem...köttfärs och ostgratinerad paprika...satte in en zuccinigratäng samtidigt så nu behöver jag inte tänka på att laga mat på flera dagar....ska bara försöka få det i mig också....inte helt lätt men jag provar så gott jag kan.....
Så svårt att förklara den saknad jag känner....som att ena halvan av mig själv är borta...känner mig så konstigt känslokall...något jag aldrig är normalt...jag som alltid varit så fylld av känslor, som gråtit och skrattat åt allt...nu är jag bara tom....känns som att det är så många år som togs ifrån oss...så mycket som vi skulle ha gjort...tas nu mamma bort från mig så vet jag inte vad jag gör....då går jag med henne...man kan inte leva och må så här....visst det finns dom som jag älskar och som ger mig kärlek...men mamma är min sista trygghet...hon som vet hur rädd och otrygg jag är i allt....hur ska jag klara mig utan henne.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0