Hemlighet

Vaknade kl 10 idag...har ett svagt minne av att jag vaknade av väckning på mobilen...men jag har inte ställt nån mobil på väckning men jag vet att jag letade på den under kudden och tröck av den...jävla mystiskt...men så är det att bo här :) Gick iaf upp och tog en mugg te och kollade vidare på svenska hjärtan eftersom jag inte fått igång tv:n än och somnade på soffan såklart och när jag vaknade igen var klockan halv tre...blev en jäkla fart in i duschen och göra sig i ordning för att åka till Erik och Lovisa...hon är så go mitt lilla hjärta och så lik sin pappa när han var liten...stammar på samma sätt när hon ska börja en mening och sen går munnen oavbrutet. Hon visade sitt rum och den nya fina sängen...en likadan som Charlie har och som man kan göra till en 160 säng och ha en kompis som sover över :) Nu är hon en stor tjej men pappa tycker att hon är hans bebis...det kommer hon att vara tills hon flyttar hemifrån tror jag...
Sitter och lyssnar på hockeyn på radion eftersom matchen inte går på nån av mina kanaler...och det kvittar ju eftersom jag inte får igång fanskapet...ännu en förlust för Leksand men vad gör det, det är ändå laget i mitt hjärta och såklart är jag Leksing tills jag dör....kärlek i med och motgång precis som det ska vara...
Det är så jävla drygt att jag inte kan gå ner i tvättstugan...eller kan det kan jag väl men jag törs inte...så nu får jag dra med tvätt till mamma för jag vill inte se den där nervösa blicken av den finaste....jag älskar han av hela mitt hjärta men det är villkorslöst....som den finaste vän, den som jag kan prata med om allt...han som vet mer om mig än någon annan för att jag har känt förtroende för han...ingen har peppat mig som han...utan han hade jag varit kvar i min bubbla....men jag vill inte att han ska må dåligt och behöva ta mina bekymmer och dumma tankar...
Mår så jävla dåligt i det här huset egentligen men det är svårt att lämna det oxå...det här huset och jag har en hemlighet...en hemlighet som hände här när jag var nästan 16 år....uppe på vinden finns en lägenhet till...eller kanske man ska mer kalla det för ett rum.....där bodde en kille som hette Lasse...men han har jag ingen hemlighet med....mer en klasskamrat som hette Frank....två små femtonåringar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0