visning och skitprat

Hade en tanke i morse att jag skulle sova på soffan och satte på en film för då brukar jag somna typ efter en halvtimme...underbar och älskad av alla...med och av min stora förebild Martina Haag...det var det första misstaget...inte fan kunde jag sova när det var den filmen, såklart jag skulle valt nåt mer tråkigt...sen ställde jag mobilen på väckning 12 och insåg att det var sängen som gällde....problemet var att jag hade ställt den på torsdag, och det är onsdag idag...så jag vaknade av att M ringde och frågade om jag sett hur mycket folk det var här utanför....då var klockan fem i ett och visningen skulle börja ett....det var bara att kasta sig ur sängen i panik och riva åt sig ett par byxor och en tröja...in på toa och blaska av ansiktet, stoppa tandborsten i truten samtidigt som jag försökte komma i kläderna....ibland funkar simulatanförmågan perfekt då kan man vara lycklig att man är kvinna. Det stod 25-30 personer utanför och jag hörde hur dom gick ut och in i trappuppgången...men ingen kom hit...Marcus sprang som en yr höna utanför och rökte frenetiskt...jag ringde M och fågade om hon hade koll på läget men hon visste lika lite som mig....när klockan blev kvart över två var jag tvungen att dra till Storå på APT som var mellan 15-17...kollade med M när jag kom hem men dom hade inte varit in hos henne heller...mycket märkligt att dom sätter upp lappar att man ska hålla lägenheterna tillgängliga för visning för annars kan dom kontakta låssmed och så ska dom inte in....nåja nu får vi vänta till sjätte december då det är auktion i Falun...kan ju inget göra ändå och blir jag bostadslös så är det så...det lär väl lösa sig på nåt vis.
Värre är det att personalen på mammas boende pratar skit om mig och syrran som kommer fram till mamma och hon blir ledsen...pratade med syrran idag och hon sa att det hade kommit en lapp i brevinkastet när hon var där och det var en sån där klagomålslapp som vi fyllde i förra gången det var strul....men när jag kom dit dagen efter så var den borta...mamma sa att det ligger en lapp på bordet men jag kunde inte se nån, så då hade den tydligen plockats bort....är det så jävla svårt att ta det direkt med oss om dom undrar över nåt...städningen är helt åt helvete och det står jag för...men för fan prata medmig och syrran om det istället för att ge sig på en blind gammal människa...nu har dom snart retat upp mig nog och då blir jag inte rolig det kommer dom snart att se...jag skiter fullständigt i om dom tycker att dom bara ska städa mitt på golvet och att sno ihop lite pulvermos räknas som matlagning...jag kommer att strida för att mamma ska ha det så bra det bara går och det gör syrran också....och blir jag riktigt förbannad så finns inga gränser...då kan jag gå hur långt som helst...min mamma betyder allt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0