Vingåker

Blev en rivstart då jag sov en timme längre än jag tänkt...har inget minne av att jag stängt av larmet...in i duschen och på med kläder, packa det som skulle med till Vingåker...ner till garaget där Erik väntade och hjälpte mig att lasta in vinterdäcken som Tobbe ska sätta på på söndag innan jag åker hem.
Långa köer och fartkameror gjorde att jag kände mig stressad då jag visste att Linda behövde komma iväg till Linköping vid fyratiden, men det gick bra....kvart över fyra var jag framme.
Alicia och jag hjälptes åt att göra tacos...Wilma kollade på film och Benji hittade på hyss....
När vi fått på pyjamasar så plockade vi fram chips och dip för lite fredagsmys...den goda dinosarien hette filmen vi tittade på...usch vad barnfilmer är råa ändå...men samtidigt så kärleksfulla...visar att både kärlek och vänskap är det finaste som finns...som Wilma sa: man blir gråtfärdig...och ja det stämmer för där satt farmor och gömde tårarna bakom kudden....jag älskar barnfilmer för dom har nästan alltid ett lyckligt slut.Jag blir nog aldrig vuxen....men det gör detsamma nu....
Trött är jag och ska nog följa barnens exempel och krypa ner i sängen...Benji ville ligga bredvid farmor och det får han...så mysigt att ha någon bredvid sig...lyssna på en annans andetag....känner mig hel och lycklig då.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0