hemtjänst och kärlek

Sov som jag inte gjort på länge i natt och vaknade strax före nio och var helt utsövd...hur längesen var inte det. Drömde om den finaste i natt igen, det gör jag ofta nu...kanske för att han alltid är i mina tankar....men det känns ju lite sådär att jag kommer in i rätt sömnrytm nu när jag ska börja jobba igen på onsdag...men men bara att gilla läget.
 Var ner till mamma idag och hjälpte henne med en del som måste göras och som hemtjänsten inte gör....ibland kan man undra vad dom får göra när man hela tiden får höra att det får vi inte göra....koka havregrynsgröt på morgonen är ok, men att röra ihop lite pulvermos och värma en korv till kvällsmat det går inte....jag blir så jävla trött på att höra allt dom inte får göra....för i helvete är det ni som ska finnas för att vårdtagarna ska ha ett så bra liv som möjligt...eller är det vårdtagarna som ska finnas där föratt ni ska ha ett jobb....för mig är undersköterskejobbet ett av det finaste jobb man kan ha...där jag får finnas för någon som behöver mig, att jag kan göra livet så fint som möjligt för någon annan...men så ser det inte ut längre...nu tar man tamigfan folk direkt från gatan...bara det finns någon som kan göra det mest basala....sen skiter vi i resten...cheferna behöver inte heller ha nån erfarenhet av vård...det räcker med att man har inseminerat kossor...fy fan vad jag är trött på att gamla människor som är så utlämnade ändå bara ska stå där och vara tacksamma att nån överhuvudtaget vill bry sig om dom...jag kommer att finnas där för min mamma så länge hon lever och när den dagen kommer då jag inte klarar mig själv så har jag lösningen även på det...för inte fan vill jag ha nån liten snorunge som ska bestämma hur jag ska ha det....den generationen är förbi....
Den där mannen som inte vill lämna mina tankar för en sekund ...han gör mig galen...men jag kommer aldrig att älska någon som han...när det inte är den där vid första ögonkastet kärlek..utan det växer fram...då vet man att det är den som aldrig tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0