jobbiga nätter

Vissa jobbnätter är tyngre än andra...jag har 5 kollegor och en av dom är inte så lätt att jobba med...nu har jag bara en natt var tredje vecka med henne och tycker att det kan vara nog så jag förstår att den kollegan som jobbar 4 nätter på tre veckor med henne inte orkar mer....hon är snäll, det är inte det, men så handfallen så man känner att man har allt ansvar hela tiden...och i natt så lyckades hon få igång nåt uppgraderingsprogram på larmtelefonen och dessutom låsa den....som tur var så var klockan nästan halv 6 och vi hade fått ett larm precis som vi skulle åka på...det larmet var heller inte det roligaste då brukaren som bor i skogen har en del hundar och är tillsagd att ha dom inlåsta så att vi kan komma in säkert...men som vanligt så brydde han sig inte om det så vi öppnade dörren och släppte ut den stora hunden, dom små kan man i alla fall fota till om dom ska bita...inte nog med det så fick vi leta efter brukaren i det stora huset då han inte låg där han brukar...efter mycket om och men så hittade vi han på övervåningen och då visade det sig vara ett falsklarm...det var bara att försöka få in den stora hunden igen och åka därifrån till nästa brukare som var sur som en citron och svarade inte på tlltal...ibland undrar jag vad jag håller på med, men så finns ju dom där underbara som är så goa och tacksamma och det överväger allt.Missbrukarna är värst at åka till för man vet aldrig hur dom är. Sovit som en klubbad har jag gjort iaf..vaknade av larmet halv 1 eftersom jag måste vända rätt dygnet...när jag gick och la mig i morse så var det strålande sol och så vaknade jag till en mulen eftermiddag som övergick till ett regn som verkar hålla i sig..jag tycker egentligen om regndagar och att gå ut i ett regnväder och känna regnet mot ansiktet är underbart...syns inga tårar då heller :) Här i huset verkar försäljningen ha startat igen...det är en kille som jag antar kommer från Grängesberg eller Ludvika, det hörs så...han har varit här med jämna mellanrum och går upp till negrerna och så står dom även utanför och håller på med nåt....han är missbrukare och en gång hade han med sig en tjej och en liten bebis i vagn...han misshandlade tjejen däruppe och hon skrek men jag visste inte vad jag skulle göra fast jag varit där själv...skulle jag ringa polisen eller skulle jag gå ut och säga till han...jag valde det senare och han slutade slå men när dom gick iväg med bebisen så var jag inte säker på att jag gjorde det rätta...men hon och bebisen har inte varit här sen dess....hoppas hon har förstått att hon måste lämna....Såg den finaste åka förbi...ett hugg i magen när jag ser han...men jag ska hålla mig borta för jag vill inte vara nån han tycker är jobbig att ha i sin närhet...det har han ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0