en natt på jobbet

I natt var det inte så lugnt som vi har haft en längre tid på jobbet...det drog igång direkt med att vi skulle till en brukare med hund....den lilla ettriga saken ville inte ha oss där så när vi var klar med brukaren och skulle gå ut så satte hon efter oss och jag kände hur hon nafsade i benet....jag vände mig om och då vände hon oxå, så vi fick springa ut och stänga dörren så inte hundfan hann ifatt oss....vi fick ett larm långt ut i skogen och på väg dit på den kurviga smala vägen så dök det plötsligt upp en bil i kurvan, på fel sida...jag hann bara tänka att nu smäller det då den andra föraren på nåt sätt lyckades vrida om och komma över på rätt sida...men det handlade om sekunder...hade vi krockat där i skogen så hade det dröjt innan nån sett oss...när vi kom fram dit vi skulle så var det ett konstigt grönt sken nere i skogskanten strax innan huset...när vi åkte tillbaka så stannade vi och tittade på det. Då såg vi en stor skugga resa sig ur mörkret och komma mot oss....vi väntade inte på det kan jag säga utan for iväg och då gick det fort i skogen....Natten gick iaf fort och jag fick komma hem och krypa ner i sängen och jag somnade nästan innan jag hunnit lägga huvudet på kudden. Men jag vaknade alldeles för tidigt...redan vid 1 var jag vaken...men lyckades somna igen vid tretiden och då var det mardrömmar igen....jag drömde om den finaste jag vet men han hade förvandlats till ett monster....det var han till utseendet men det var C i beteendet...usch vilken jäkla dröm...vaknade med tårar och ett hjärta som bultade....obehaget sitter kvar än...men efter en dusch och göra sig iordning för en ny natt i Storå så ska det väl gå över....hoppas bara att den natten kan bli lite lugnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0