En bra dag

Dagen började på bästa sätt med att lilla lyckopillret låg och killade mig på armen....sen hade jag ett så fint meddelande på mobilen så jag blev glad i hela kroppen. Var inte alls svårt att hoppa ur sängen och fixa frukost till Charlie och en mugg te åt mig...en ganska grå och trist dag till att börja med men solen tittade fram på eftermiddagen små stunder...Charlie och jag åkte ner till mamma och såg till att hon inte ligger för mycket, hon har en tendens till att göra det när hon är ensam. Sakta sakta återvänder lite av synen och nu kan hon se skillnad på ljust och mörkt och även skuggor när man går förbi....om hon ändå kunde få så mycket tillbaka av synen så att hon såg så som hon gjorde innan operationen, men jag tror att hon har för stora förväntningar och så blir hon bara deprimerad och tappar allt igen...finns alltid nånting som ska göras när man är där, tvätta och stryka tvätta fönster och byta gardiner skulle oxå behöva göras men det får bli när jag fått lite mer ork...nu har jag lämnat tillbaka lilla skruttan till sin mamma och skulle behöva baka bröd och dammsuga...men det känns som att dammsugningen får vara till i morgon....är så jäkla trött fortfarande men törs inte lägga mig för tidigt för då är jag väl vaken vid 3 och det är inte bra för i morgon natt ska jag återgå till jobbet...känns som jag har varit hemma en evighet men det är två veckor och det kan vara nog. Titta på tv elelr en film är inte heller att tänka på för då vet jag hur det slutar....ögonen åker liksom ihop av sig själv på soffan och så är nattsömnen förstörd...så det får väl bli datorn tills jag inte orkar mer.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0