Den finaste jag vet

Vaknade alldeles försent i morse...men har sovit bättre än jag gjort på länge...drömt en massa men inga mardrömmar. Jag drömde att jag var i Spanien och det var så underbart...hur kan man drömma om nåt ställe där man aldrig varit?  hoppade in i duschen, bäddade och plockade undan 10 par byxor som jag kastat omkring mig...hur kan man helt plötsligt bli så slarvig, känns som jag återgått till tonårstiden då alla kläder samlades på hög i en fåtölj i rummet och garderoben blev tom ;) jag får ju iaf plocka undan efter mig själv och skämmas om det kommer nån och ser eländet :) skickade ett meddelande på chatten till den finaste om han hade tid att komma och följa med mig till tvättmaskinen i källaren....vad gjorde jag utan denna underbara människa...jag hoppas verkligen att han förstår hur mycket det betyder för mig att han finns där...hur mycket jag värdesätter det...även om jag inte kan uttrycka det vare sig i ord eller handling....underbara fina F, du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta <3 samtidigt som man kan tycka att det är för jävligt att jag inte ska kunna gå ner i källaren och känna mig trygg...eller gå ut på kvällen och komma hem och gå in utan att känna den där rädslan....det har ibland slagit mig att jag vet ju inte när jag kommer hem från jobbet på morgonen om det står nån innanför dörren och vad den har för avsikter...innan jag hade hunden med mig den där dagen då han med dom otäcka ögonen kom ut och sprang in igen lika fort så stod ju äcklet på trappan varje gång jag kom hem, även om han satt vid fönstret i köket så stod han på trappan när jag gick ur bilen...sen att migverket säger att jag inte ska gå ner i källaren själv är ju ännu mer sjukt....hur har dom tänkt att jag ska kunna tvätta då? jag brukar smyga ner i källaren när jag inte hört att nån gått ner där, tack för att dörren går så trögt så man måste smälla igen den. men ibland så funkar det inte när jag ska hämta tvätten, för jag hör hur det springs ner i källaren och det är då han finns där ....den finaste jag vet <3 idag var det extra jobbigt när den där missbrukaren som hålls uppe hos negrerna var här hela tiden...han är riktigt otäck och förra sommaren stod han och skrek utanför mitt fönster...när F skulle åka så satt han i stolen på gräsmattan och när jag tittade ut efter en stund så låg han på gräsmattan så då passade jag på att åka härifrån och ner till mamma. Vi tog en promenad över byn och till och med hon som inte ser reagerade över att det bara pratades på andra språk runt omkring oss när vi satt på en bänk på torget....usch hur det har blivit...mamma ringde i kväll, hon hade fått hjälp av hemtjänsten att slå mitt nummer...hon ville tala om att hon pratat med moster Alva och vi ska åka till mommos och moffas grav på fredag em och göra vårfint där,kusin Annica ska följa med, så roligt att träffa både moster och kusin :) men när hon sa god natt och sov gott så kände jag den där jävla knuten i magen igen....hur länge till får jag höra min mamma säga god natt....usch jag vill inte tänka på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0