Dansuppvisning

Idaghar vi varit på dansuppvisning, jag och Charlie. Det var Tovali som hade uppvisning tillsammans med Stråssagymnasterna. Hon är så duktig och man verkligen ser hur roligt hon tycker att det är, hon är precis som hennes mamma var när hon var liten, hon dansade klassisk balett och jazzbalett när hon var i samma ålder som Tovan.Charlie är verkligen mitt lilla lyckopiller, vad vore jag utan den ungen...så mycket kärlek som det finns i henne och hon är inte rädd för att tala om känslor..jag älskar dig mommo säger hon ofta och lika ofta talar jag om för henne hur mycket jag älskar henne....I bilen ner till Linde började hon prata om att det fanns jättespindlar...dom drack vuxendricka och då blev dom jättestora, men Erik får inte dricka sånt...var får hon alla sina fantasier ifrån.Jag hoppas hon får fortsätta vara den trygga underbara unge hon är, men med två föräldrar som trots att dom inte lever tillsammans alltid ser till hennes bästa så tror jag att det kommer att gå bra.Hon har ofta pratat om sin morfar och hennes mamma har talat om att han är i himlen, så när hon gungar så brukar hon säga att hon ska gunga så högt så hon når morfar och ta ner han från himlen. Jag är så glad att Lina kan vara ödmjuk nog att låta Charlie få veta att hon har en morfar....även om det inte var den bästa så var han ändå hennes morfar och hon behöver inte veta hur det var. Hon frågade mig om det fanns nåt kort på morfar och av nån anledning som övergår mitt förstånd så hade jag sparat ett kort på han....det fick hon så nu har iaf hon ett kort på sin morfar och vet vem han var. Det kändes lite som att ta ytterligare ett steg framåt....när jag läste det jag skrev igår om den där mannen som inte visste gränsen utan överskred den då han tog handen innanför mina trosor så slog det mig hur barn fungerar...jag var ca 8 år och kände att det här var inte ok men ändå så sa jag aldrig nåt till mina föräldrar....det var en granne så hade jag sagt nåt till pappa så hade han slagit ihjäl han....jag vet inte varför barn håller saker inom sig, men jag har som vuxen förstått att det är vanligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0