Midsommar

Idag är det midsommarafton...mina tre yngsta ungar kom hit med respektive och barn på sillunch...något vi gör varje år...synd bara att en person ska dra ner stämmningen med negativ energi. Så är det nio gånger av tio när vi ska träffas och jag blir lika ledsen varje gång. Varför ska man behöva komma och se ut som ett åskmoln varje gång och varför ska dom behöva bråka hela tiden....jag förstår inte varför man ska behöva bli sur och grinig för att ens partner vill göra något....om han nu vill åka motorcykel för att han tycker det är roligt så låt han då göra det...varför ska man begränsa något för den man älskar....man äger aldrig en annan människa och älskar man någon på riktigt så vill man ju att den ska må bra och göra det den mår bra av och tycker är roligt...att det sen inte alltid stämmer med vad den andra tycker är roligt är väl inte så konstigt, men då gör båda det dom vill och så kompromissar man med att göra sånt båda tycker om oxå....riktig kärlek är villkorslös..det beundrar jag mina yngsta tjejer för, dom begränsar aldrig sina partners och låter dom verkligen leva....har man inte förtroende nog för att lita på sin partner så är det dömt att misslyckas...och är man otrogen så har man inte dom rätta känslorna och då är det dömt att misslyckas ändå.
I kväll har jag Lina och Charlie spelat olika spel men det är inte lätt med en fyraåring med en jäkla vinnarskalle och som hatar att förlora...jäklar så arg hon blir, och har en attityd värre än en hormonstinn tonåring..hon är världens goaste men samtidigt riktigt jobbig ibland :)
Nu sover den lilla divan efter en saga trots att hon var skitförbannad att mamma skulle gå hem....men mamman väntade besök av en fin kille och jag hoppas att det inte är sista besöket av han....jag är så glad att jag har så fina och ansvarsfulla tjejer...önskar att jag hade varit likadan i samma ålder....men tyvärr tog det så mycket längre tid att förstå att dom där bad guys inte var det jag sökte efter...om jag hade förstått det tidigare så hade livet varit så mycket enklare, men jag kan ändå inte ångra det helt för då hade jag inte haft mina underbara ungar :)
Jag fick förklaringen i kväll varför det är så många fiskmåsar utanför fönstret på kvällarna...det står en tokig man utanför och kastar upp brödbitar i luften till dom...jävla skitgubbe håll dig hemma på din gård och mata dom!
Blir nog ingen sen natt för mig...jag kryper ner bredvid mitt lilla lyckopiller och aldrig sover jag så gott som när jag hör någons andetag bredvid mig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0