mamma åt sin mamma

Vaknade i morse och ryggan värkte igen...nu ska jag bara ignorera den, orkar fan inte ha ont hela tiden...hoppade i käderna och åkte ner till mamma som skulle till frissan idag...inte fan var hon klar...hon låg och lyssnade på en talbok och hade inte ett dugg bråttom..men på 10 minuter hade jag fått henne klar och i rullstolen så vi kunde gå. 
När vi kom hem igen så var det mer mediciner som skulle hämtas, ringa till ssk och förnya recept,tvätta en maskin till och åka till biblioteket och hämta nya talböcker...jag kände irritationen komma och det gör mig lite rädd...aldrig att jag blir irriterad på våra vårdtagare fast dom kan krångla mer än som är nödvändigt, men när det kommer till min egen mamma så har jag inte alls det tålamodet...har hört flera kollegor som känner samma sak..och kanske det är för att det är just ens egen mamma man känner så...mamma ska ju vara min mamma inte tvärtom...har strukit en massa idag och passat på att tvätta när det finns nån som kan vara med mig...Lina säger att hon inte kommer att tvätta här när jag är i Frostviken...aldrig att jag går ner där säger hon...och jag förstår henne...hade inte den finaste funnits och hjälpt mig så hade inte jag heller kunnat tvätta där, men nu får han ledigt från mig när Lina bor här och Lisa är här nästan varje dag :)
Var ner till mamma i kväll och hängde tvätten som jag satte på idag, och vek den som jag tvättade i förrgår...
det känns som jag inte får något gjort här hemma och nu är det bara fredag och lördag kvar...i morgon kommer Anna och barnen och säger hejdå och på kvällen ska vi vara i Löa och spela spel...en sista kväll tillsammans innan jag far...så jäkla många känslor som rör till det för mig..längtan till mitt paradis och lugnet...saknaden av mina underbara ungar och saknaden av den finaste....men samtidigt så skönt att bara få vara...ingen som kräver att jag ska göra en massa...inte behöva vara mamma åt sin mamma...inte behöva känna dom kraven under 4 veckor....önskar att jag kunde ta den finaste med mig...men han får vara i mina tankar och mina drömmar...drömde en så otäck dröm där han var med härom natten och kände ett obehag hela dagen.
Ska ta ett glas vin och en dusch försöka slappna av....ätit en halv macka och två muggar kaffe idag...kanske ska försöka peta i mig nåt mer...men det där med att inte äta ger ett så härligt lyckorus...farligt jag vet det och därför är jag medveten och försöker iaf att få i mig något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0