sorg och födelsedagar

Sov oroligt i natt...vaknade flera gånger och varje gång var V den första jag tänkte på...så fruktansvärt...det gör ont i hela mig och hur ska det inte då kännas för hennes små barn, föräldrar och syskon...och C naturligtvis...så jäkla onödigt. Erik och Jenny och hela hennes familj och C har varit till Örebro och tittat på henne och tagit farväl idag....Erik sa att hon såg ut som en docka...och det kan jag förstå...som en söt liten docka för det var hon i livet också...hur kan det gå så fel...aldrig att hon hade velat att hennes tre små barn skulle bli utan sin mamma...men livet är så skört, så oförutsägbart...nåt jag lärt mig genom åren är att aldrig hänga upp sig på småsaker, aldrig tro att man kan förändra någon annan bara sig själv...vara ödmjuk inför livet och älska de som förtjänar det....är det någon som tar för mycket energi så välj bort den istället för att bråka....dela andras glädje men också deras sorg...tro inte att man har all tid i världen, den kan ta slut fortare än man anar...så lev med kärlek och visa det för dom man älskar....både förälskelsekärlek och vänskapskärlek....en dag är det försent och åtminstone jag skulle ha en fruktansvärd ångest om jag inte talat om för dom jag älskar att jag verkligen gör det.
Jag, Anna, Tovan och Lovi var till Vingåker och firade Alicia som fyller 6 år..lilla prinsessan...den goaste mjukaste lilla unge som finns...så snäll och underbar...farmors lilla prinsessa...så skönt att få nåt annat att tänka på en stund.
Jenny fyller också år idag...27..och förra året var hennes syster med och firade henne...Jenny är en av de starkaste tjejer jag vet....så mycket hon fått ta det sista halvåret och fortfarande står upp...jag hoppas Erik förstår hur fin hon är....Jag har ju haft turen att få två fina svärdöttrar, men Jenny känner jag igen mig själv i så mycket....hur vi biter ihop och inte visar utåt när vi går sönder inuti....jag önskar att hon får ett bättre år nästa år och att hon får bli lycklig och glad....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0