En underbar kväll

Vilken underbar kväll det var igår....1300 kommunanställda i Arenan...så välorganiserat och trevligt. Mycket humor från scenen och såklart Martin Almgren...vilken röst han har och vilket tryck det blev....först satt vi med Grönbodagänget...men där blev vi att sitta bredvid dom mest negativa personer man kan tänka sig så vi letade på hemtjänst norr istället och då blev det helt annorlunda....det var det här jag behövde för att få ny energi och ta ett stort steg framåt.Bosse och Ingrid skjutsade hem mig så det kändes tryggt....det var mitt stora dilemma innan ...hur jag skulle komma in utan att hjärtat slog som en stånghammare i bröstet....jag ville inte fråga den finaste heller för han kanske ville ta en öl när det var fredag och så kanske han var trött efter veckans nattjobb....det är märkligt att ju mer jag känner för han desto mer försöker jag hålla mig undan från han...och effekten av det blir att jag bara känner ännu mer och skulle vilja plocka han ur mina tankar och bara krama han...jag får ont i magen av att inse att snart åker han....en jävla skitmånad det här...
Erik och Lovi kom och väckte mig idag...vaknade av att det bankade på dörren till vardagsrummet och sen började telefonen ringa...var inte mycket att välja på...bara att kliva upp...usch jag kände mig nästan lite bakis fast jag bara drack 4 öl under hela kvällen...men det var kanske en för mycket iaf.
Erik åkte upp till bryggeriet en sväng för nåt jobb och jag och Lovisa fixade middag under tiden. Fläskotletter,potatis och gräddsås....efter maten fikade vi i vardagsrummet, kollade på barnprogram och bara hade det mysigt...jag älskar när dom är här...då känns lägenheten levande och jag mår bra...
När Erik och Lovi åkte hem så åkte jag med till Vasselhyttan och hämtade bilen...jäklar vad is det var på rutorna. Ingrid kom ut och talade om att det var 9 grader kallt...hon tyckte oxå att vi hade haft en superkul kväll :)
Så nu är det bara att bita ihop och jobba i natt...kommer nog att vara den tröttaste uskan någonsin...men det är smällar man får ta...ska jobba med en vikarie i natt som jag aldrig jobbat med, men det kommer att gå fint och det är alltid inspirerande att jobba med nya människor...då kan man få se saker ur ett annat perpektiv och lära sig att se saker på andra sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0