besikting och älskade mamma

Hade telefonen på väckning nio idag...och det funkade hur bra som helst när man ställer den på rätt dag.
Hoppade in i duschen och hade väl en tanke att komma iväg till Ludvika senast tio....som blev elva....så typiskt mig, alltid en massa som kommer emellan. Så när jag väl kom till besiktningen så hade dom lunchstängt mellan halv tolv och tio över tolv...och jag kom naturligtvis precis halv tolv...tio i ett fick jag en tid för ombesiktning av forden...träffade en jättegullig tjej där som också skulle besikta sin bil och det var sista dagen för i morgon hade hon körförbud...vi var lika vimsiga och hade noll koll på hur man gör båda två, men vi fixade det...som hon sa: det är mest karlar här och besiktar...men vi starka tjejer fixar det själva :) så nu går forden ett år till.
Åkte ner till mamma när jag kom hem och hon har hjälp med ögondroppar  och kaffekokning ca 15 så brukar personal komma upp vid den tiden även om dom ser att jag är där...dom vet att jag fixar kaffet men ögondropparna får dom göra så det inte blir nåt missförstånd och det brukar funka bra....men idag kom ingen och när klockan var över halv fyra så gav jag mamma ögondropparna....tjugo i fyra kom en personal som hade börjat halv fyra...hon ursäktade sig men det behövde hon inte alls göra för det låg inte på henne att komma klockan tre när hon börjar halv fyra. Är det så att personalen inte vågar komma när jag är där? Jag har då aldrig sagt något eller varit otrevlig mot någon så det finns ingen anledning...kan anledningen sitta hos dom som suttit och pratat skit om mig och syrran...skulle tro det...hur fan tänkte dom där, tror dom inte att sånt kommer fram och jag vet vilka det var också men jag sjunker inte så lågt att jag skulle göra samma mot dom även om jag skulle ha en anledning...det jag har sagt är bara sanning och jag står för varenda ord...mer än vad dom tydligen gör! men ska det fortsätta drabba mamma med att dom inte ens går till henne när dom ska så får jag ta till andra medel...när det gäller våran mamma så är jag och syrran helt överrens, hon ska ha det så bra det bara går och fortsätter personalen att bete sig som att mamma finns där för att dom ska ha ett jobb istället för att dom finns där för att mamma och övriga kunder ska få den hjälp dom behöver så kan vi gå hur långt som helst och att vi vårdpersonal ska komma ihåg att vi kommer dit som gäster i deras hem och där är det kunden som bestämmer och respekt är ett ord som ingår i värdegrunden.Nu är det ju bara ett fåtal av personalen som beter sig illa och vi vet vilka dom är...skulle tro att dom jobbat för länge på samma ställe och att en omplacering skulle göra både dom och kunderna gott...sen finns det riktiga guldkorn också och bland dom är den peronal som jobbade ikväll...skulle aldrig tro att hon skulle sjunka så lågt som några av hennes kollegor gjort.
Så är det det där med den finaste också....hur ska jag kunna stänga av...jag har verkligen försökt och det funkar inte...hur kunde det bli så här...trodde att jag var immun mot kärlek.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0