Långledig

I går när jag kom till jobbet så hade mannen somnat in under dagen...det kändes skönt för hans skull även om han inte var så gammal....men ska man bara vara sjuk så får man se döden som en befriare.Natten gick fort som den alltid gör när jag jobbar med E...som vi skrattar och har roligt på jobbet...med det jobb vi har så måste man få flamsa lite emellanåt för att orka vara proffesionella när det krävs.Hade lite svårt att koppla av och somna när jag kom hem för jag gjorde ett misstag som kunde blivit ödesdigert...det var en fruktansvärd dimma på morgonen och eftersom jag känner till vägen så bra så tyckte jag att det var fritt för en omkörning på Vasselhytterakan...men det var det inte , precis när jag börjat omkörningen dyker det upp ett par billyktor och jag ställer mig på bromsen...men som tur var så är vägen bred just där så både den jag körde om och den mötande la sig på vägrenen....så jäkla dumt gjort och tack för att det finns bra medtrafikanter...det hade blivit en frontalkrock annars.....
När jag väl somnade så hade jag svårt att vakna istället...provade flera gånger men inte förrän klockan var tre lyckades jag släpa mig upp....det kommer efter all den här tröttheten av att ha jobbat för mycket....var ner till mamma och kollade igenom hennes mediciner och naturligtvis frågade hon om hur jag skötte mig med maten...du blir väl inte för smal igen sa hon och jag förstår att hon är orolig...det var jag när Lina drabbades av samma sak...anorexi bär man med sig hela livet och kan falla tillbaka när som helst i livet men jag tycker att jag har något sånär kontroll även om jag glömmer bort att äta vissa dagar, allrahelst dom dagar träningen har varit intensiv, men det blir aldrig så illa igen...jag är medveten....
Idag har jag städat skafferi och kylskåp...tre fulla kassar med skit blev det...nog för att jag älskar mina barn och barnbarn men jag fixar inte att ha stökigt och rörigt omkring mig. Där har nog Lina missat något i min uppfostran...Anna och Lisa har nog mer fattat grejen med att ha rent och prydligt omkring sig.....
Den finaste har också börjat jobbat idag efter semestern...jag gick tillbaka på fb och kollade på ett kort han lagt ut när han var i Kroatien....men gud så fin...precis så som jag älskar han...med håret bakåtkammat i en tofs...så manlig han blir...den finaste...<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0