Flytt

Usch vilken dröm jag hade i natt...jag drömde att jag träffade mitt ex...inte den som misshandlade utan den som var min allra första stora kärlek...han jag var tillsammans med av och till från jag var 15 till jag var en bit över 30...men det kändes inte alls bra i drömmen och jag ville bara bort från han, men det gick inte...jag vet att jag tänkte,måste jag stanna kvar...jag har ju mina känslor och mitt hjärta nån helt annanstans...men så vaknade jag med ett ryck och kände lättnad att bara var en dröm...men olustkänslan har följt mig hela dagen.
Idag flyttade Erik och Jenny till huset i Rya...vi var ganska många som hjälptes åt så det gick väldigt bra. Jag fick lilla Lovi med mig hem för hennes mormor som egentligen skulle ta henne hade en mycket dålig ursäkt för att inte göra det...skulle aldrig säga nej om mina barnbarn behöver nån som tar hand om dom...men vi är ju olika.
Däremot har jag fått hem en dotter på 24 år som bott här hos mig i snart 8 veckor och bara blir mer och mer som en slarvig tonåring....hon ville inte hjälpa till med flytten för det var jobbigt...jag hade dammsugaren framme för jag hann inte dammsuga överallt idag, men den har hon inte rört...det första jag fick göra var att plocka in i diskmaskinen för det gör hon aldrig, hon bara ställer ner allt i diskhon...äckliga matlådor som hon inte ens skjölt ur hittar jag i påsar överallt...flaskor,glas och godispapper i vardagsrummet, kläder överallt och inte för att tala om mitt sovrum...som en bomb har slagit ner....man kan ju förvänta sig lite hjälp med att hålla rent och städa när man är så gammal som hon är och dessutom mamma till en fyraåring...jag hatar när folk har rätt men jag måste erkänna att den finaste hade rätt...det är inte lätt när vuxna barn flyttar hem igen....men det är bara att bita ihop och tiga för jag vill inte ha bråk omkring mig eller nån som gapar och skriker så det är bara att hoppas på att jag får mitt liv tillbaka snart....ikväll har jag tvätt nere i tvättstugan och eftersom den finaste jobbar natt och behöver vila innan så får den vara kvar därnere...dottern vill jag inte fråga för hon blir bara irriterad på mig då...i kväll gick hon hem till sig och sover där för hon vill inte bli väckt av Lovi i morgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0