Dag 9

Det här ska alltså handla om min tro. jag är kristen och har en stark tro...inte på gud som en snäll farbror som sitter ovan molnen utan mer som en högre makt som leder oss och ger oss de bördor vi orkar bära....därför får en del mer och andra mindre....tror att vi är här för att lära oss något innan vi går vidare.
jag har även en stark tro på att vi går vidare efter döden, att vi kan få kontakt med de som gått före oss och det har jag varit med om många gånger. Ibland kan det skrämma mig och ibland är jag bara trygg med det. Jag skulle så gärna vilja ha kontakt med Roger, min bror men jag tror att det gått för kort tid. Morfar som var min barndoms idol, den som jag nästan såg som min pappa och fanns med honom ända in i döden, han skulle jag vilja ha kontakt med men jag vet inte om han har varit en av dom som varit hos mig. Min underbara mormor, så snäll och som alltid fanns där och som min äldsta dotter är döpt efter...Anna  det finaste namn som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0